Motto

Säästäminen ei ole ahneutta vaan se tekee hyvää - sinulle ja muille

lauantai 17. syyskuuta 2011

Missä olen menossa?

Kuten ensimmäisessä postauksessani sanoin olen työstänyt tätä ajatustani muutamia kuukausia. Nyt on aika kertoa missä olen menossa. Jatkossa kirjaan tänne edistymistäni, jotta ainakin itse pysyn kärryillä missä olen menossa.

Aloin pohtimaan tätä juttua helmikuussa 2011 ja aivan alussa apinoin suoraan Stuatrt Goldsmithin kehittämää  Just 28 steps to take you from zero to well over a million dollars -systeemiä. Kyseessä on kuitenkin puhdas rahansäästämismenetelmä ilman muita positiivisia vaikutuksia, joten halusin kehittää sitä itselleni paremmin sopivaksi.

Huhtikuussa 2011 olin saanut omat ajatukseni suurin piirtein kasaan ja sen jälkeen olen noudattanut tätä omaa systeemiäni seuraavin tuloksin:

23.4.2011 sain täyteen 80 euroa
14.5.2011 säästöjä oli kertynyt  160 euroa
17.6.2011 saavutin 320 euron rajapyykin ja
7.8.2011 kasassa oli 647 euroa.

Ei tarvitse olla raketti-insinööri huomatakseen että yläpuolella olevassa listassa
olen noudattanut Goldsmithin double to million -rytmitystä. Minusta se on kiva
lisämauste tässä hommassa ja kerron siitä jatkossa vähän tarkemmin.

Positiivisessa säästämisessä ei kuitenkaan ole pelkästään kyse rahasta vaan myös muista
positiivisista vaikutuksista. Näitä saavutuksia tähän asti ovat olleet mm.

- yhdeksän maittavaa sieniateriaa koko perheelle metsän antimista
- pakastimessa kohtuullisesti itsepoimittuja mustikoita ja vadelmia
- noin 20 autotonta päivää
- suunnilleen saman verran työmatkoja polkupyörällä
- liian laiskan mutta kuitenkin aloitetun venyttelyn ansiosta selkä parempi kuin vuosiin

Eli tähän asti hommassa on vahva positiivinen vire. Toivottavasti se säilyy myös jatkossa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti