Motto

Säästäminen ei ole ahneutta vaan se tekee hyvää - sinulle ja muille

keskiviikko 21. maaliskuuta 2012

Pääsymaksu työpaikalle - positiivista kehitystä


Olen jo aiemmin huomannut, että nykyisillä eväillä positiivinen säästämiseni on jämähtänyt noin 45 euron huitteille kuukaudessa. Tämä tarkoittaa sitä, että ellen keksi jotain uusia konsteja en enää kehity tällä positiivisen säästämisen tiellä. Aikaisemmin pohdiskelin voisiko monissa säästämisoppaissa mainittu palkankorostusten ainakin osittainen säästäminen tulla kyseeseen, mutta päädyin siihen että ei. Syynä oli lähinnä se, että pidin sitä lähinnä perinteisenä pennin venyttämisenä ilman omalle ajattelulleni oleellista positiivista kytköstä.

Nyt olen kehittänyt uuden ajatuksen joka liittyy kiitollisuuteen. Olen siinä onnellisessa asemassa, että minulla on vakituinen työ. En ole vielä toistaiseksi joutunut olemaan päivääkään työttömänä. En sano tätä rehvastellakseni tai korostaakseni itseäni vaan enemmänkin osoittaakseni kuinka onnekas olen ollut. Vaikka varmaan meitä kaikkia välillä ottaa päähän lähteä töihin, meidän, joilla on töitä, pitäisi osata olla kiitollisia siitä. Työstä saatava mielihyvä ja palkka ovat ainakin minulle erittäin tärkeitä ja ne mahdollistavat monia asioita. Ja valitettavasti aivan liian monella ihmisellä Suomessa ei ole tilanne niin hyvin kuin minulla.

Olenkin nyt alkanut maksaa jokaisena työaamuna pieneen purkkiin 2 € pääsymaksun työpaikalleni. Saattaa olla, että menen jo vähän naurettavuuden puolelle, mutta pudottaessani kolikon purkkiin sanon hiljaa mielessäni: ”On hienoa, että minulla on töitä.” Joo,onhan tämä vähän naurettavaa. Mutta ainakin minulla se, että pysähdyn edes pariksi sekunniksi miettimään tilannettani, on parantanut suhtautumistani omaan työhöni. Olen itse asiassa huomannut että eihän tämä paskempi jobi olekaan – tai itse asiassa minullahan on hitsin hyvä duuni.

Toivottavasti työtä riittää niin minulla kuin muillakin myös jatkossa. Jos näin käy, siitä kannattaa olla kiitollinen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti